Hangö Trafik, Friman & Co erbjuder tidtabellsenlig linjetrafik och beställningstrafik med bussar i Södra Finlands län. Våra värden är: säkerhet, pålitlighet, vänlighet och kunden står i fokus.
Våra linjer startar från Hangö och kör på Hangöudd och till Ekenäs och Karis. Våra tidtabeller hittar ni på www.frimanresor.fi.
Beställningstrafik erbjuder vi både inrikes och utrikes. Vårt huvudsakliga område är dock Nyland och hela södra Finland. Inom Finland betjänar vi alla kundgrupper. Utländska grupper består främst av näringslivets gäster och resenärer som besöker Västra Nyland.
Rutter, tidtabeller och eventuella förändringar meddelas i vår tidtabell och på adressen www.frimanresor.fi. Under tidtabeller hittar ni ruttspecifik information. Våra tidtabeller finns även på Matkahuoltos websidor www.matkahuolto.fi. Förändringar i tidtabellerna träder i kraft i samband med skolavslutningen i början av juni. Vid eventuella störningar fungera vår dejourering dygnet runt. Genom dejouren sköter vi även eventuella oförutsägbara förändringar i beställningstrafik.
Vi använder oss av Matkahuoltos bussbiljetter och hör även till Matkahuoltos informationssytem www.matkahuolto.fi. Vi godkänner förutom enkelbiljetter som säljs i bussrana och på Matkahuolto även rabatterade biljetter som t.ex. arbets- region- och stadsbiljetter.
Våra chaufförer har erfarenhet av kundservice och många av dem är språkkunniga. Vi utbildar vår personal kontinuerligt. Alla våra chaufförer har fått skolning i ekonomisk och ekologisk körning. Våra montörer fortbildas när bussparken förnyas och arbetet görs på bästa tänkbara sätt med tanke på miljön. Bussarna städas och tvättas med miljövänliga produkter.
Peronsalen arbetar på ett sätt som stöder våra värderingar och kvalitetsmål. Personalen får information i den dagliga interaktionen mellan andra chaufförer, förmän och ledningen. I akuta situationer kontaktas personalen direkt.
Till vårt förfogande har vi 8 bussar med platser för 19 till 50 passagerare. Största delen av bussarna är utrustade med luftkonditionering, WC, DVD, säkerhetsbälten, alkolås osv.
Kundnöjdhet är ett av våra viktigaste värden.
Kundnöjdhet mäts med frågeformulär som utförs sporadiskt i bussarna eller under en resa. På våra hemsidor finns det en kontaktformulär via vilken vi önskar få viktig information angående servicens kvalitet.
All respons bearbetas genast och vi tar fortast möjligt kontakt med kunden. Vårt mål är att responsen hanteras samma dag. Eventuella åtgärder vidtas omedelbart.
Vi ersätter våra kunder den omedelbara skadan som vi orsakat våra kunder genom felaktigt eller bristfälligt förfarande. Återbetalningar och ersättningar behandlas från fall till fall.
Vid eventuella brister i kundservicen hoppas vi att vi får respons snarast, det hjälper oss att reda ut saken. Kunden är i fokus och ger oss vår riktning – vi vill att ni trivs i våra bussar.